Вимоги до сучасного уроку
- Нестандартні форми проведення уроку і заходи, які сприяють їх впровадженню.
- Науковий рівень викладання предмету.
- Вибір учителем найефективніших методів і форм роботи.
- Розвиток пізнавальних інтересів учнів.
- Здійснення міжпредметних зв'язків.
- Озброєння учнів прийомами самостійної роботи, формування навичок самоконтролю.
- Врахування принципів диференціації та індивідуалізації.
- Наявність зворотного зв'язку між учителем і учнем.
- Об'єктивність оцінювання.
- .Оптимальність домашнього завдання (характер, обсяг, осмислення, диференціація ).
- .Результативність уроку (ступінь досягнення мети, якість знань та рівень оволодіння вміннями та навичками, позитивні зміни в розвитку й вихованні учнів).
Самоаналіз уроку
Учитель висловлює власну думку про свій урок:
- дати коротку характеристику класу, в якому проведено урок;
- назвати тему уроку, охарактеризувати її місцезнаходження в загальній системі інших уроків і тем;
- визначити ступінь складності і взагалі складності теми для даного класу по темі, яка вивчається;
- дати характеристику триєдиної дидактичної мети уроку, порівнюючи її з кінцевим результатом, одержаним в ході проведення уроку, а не просто сказати: «вважаю, що урок мети досяг»;
- висловити свою думку про тип уроку і відповідність його дидактичній меті;
- визначити етапи уроку і показати рішення на кожному етапі його дидактичного завдання;
- коротко охарактеризувати використання в ході уроку методів навчання, їх відповідність матеріалу, який вивчається, і спосіб організації діяльності учнів, спів ставити це з одержаним результатом - якістю знань учнів;
- виділити найбільш вдалі і невдалі місця в ході уроку